Toistemme heikkoudet vahvuudeksi punotaan

Ammattiopisto Livestä vuonna 2019 muusikoksi valmistunut Jenna, taiteilijanimeltään Jena, tekee musiikkia monipuolisesti: hän räppää, laulaa ja soittaa kitaraa. Ekat riiminsä Jena teki jo päiväkoti-ikäisenä.

Mä en vaan jaksa mun koulunkäyntii

Rästihommat alkaa painaa mun harteita täysii

Ku tää lähti käyntiin mul oli kova luotto

Mut en kai sit oo vaan voittajaluontoo

Lahjakkaalta Jenalta onnistuu myös tilausbiisien tekeminen. YYEP-hanke tarttui tähän mahdollisuuteen, ja kevään 2022 aikana Jena työsti hankkeelle oman räppibiisin.

Mä haluun valmistuu ja tuntee onnistumisen

Mut sit ku pitäs tehä hommii nii mä yksin jupisen et

Mä tarviin apuu, mistä sitä saisin?

Olisko joku joka mua auttaisi

Prosessi käynnistyi Jenan sekä Liven hanketyöntekijöiden yhteisellä keskusteluhetkellä. Juttelimme siitä, mikä on hankkeen ydinajatus ja mitä hankkeessa teemme. Keskustelun pohjalta Jena työsti lyriikat ja lähetti ne meille luettavaksi. Olimme ällistyneitä siitä, miten taidokkaasti hän oli onnistunut poimimaan puheistamme juuri olennaisen.

Yhdessä yksikään ei putoa 

Vinkattiin mulle semmosesta jutusta

Hyvällä fiiliksellä ollaan läsnä oikeesti

Kohtaaminen on avainsana, toiveeni

Toteutetaan ja mua autetaan

Mun täytyy vaan luottaa ja ei saa luovuttaa

Toiveeni toteutetaan

Mua autetaan tää läpi jaksamaan

Viimeistellyn biisin saimme jaettavaksi juuri sopivasti kesälomien kynnyksellä. Kuuntele koko biisi täältä!

Ps. Jos oman biisin teettäminen lähes aiheesta kuin aiheesta kiinnostaa, kysy lisää Jenalta! Jena työskentelee Osuuskunta Live Flow'n kautta ja häneen saa yhteyden sähköpostin info@liveflow.fi tai Live Flow'n yhteydenottolomakkeen kautta.

 

Kommentit